Dagen efter Uppsala!

Som ni ser nedan så har jag lagt upp bilder på hur handen ser ut idag.:)
JAg var till Uppsala igår, för att rönka handen och att prata med läkaren och mäta hos sjukgymmnasten.
Jag kan ´medela att rönken visade att allt hade läkt i handen väldigt bra. Man kunde inte ens se på bilderna att nått i handen hade varit av. Läkaren var väldigt nöjd med resultatet.
Jag fortsatte sedan ner till Ylva som är min sjukgymmnast, hon var väldigt glad över mina framsteg i rörligheten och vi gjorde ett test för att mäta min styrka i handen. För 2½ vecka sedan trök jag 1 kg och 0 kg med handen. Igår ökade jag där jag hade tryckt 1kg med 7kg alltså jag tryckte 8 kg. Där jag hade tryckt 0kg där öka jag med 5kg:).

JAg berättade även om mina framsteg på isen, att jag kan åka och dribbla å så. Dom blev väldigt glada och berättade att jag utan problem kan öka träningen på is mer å mer eftersom allt ihanden är så pass bra läkt att det inte finns någon risk att slå av nått eller förstöra nått.:)
Jag var även inne hos Kari. Hon testade känseln i pekfingret och den var så bra att jag låg snäppet under normalkänsel. jag hade typ 3.60 och nästa steg är 2.80 och det är normal känsel.:D

Jag kan säga att detta är väldigt väldigt goda nyheter men jag vill även poängtera att det är väldigt lång väg kvar att vandra innan jag är frisk, det är många timmar kvar av hård träning , men vi kan säga att  prognosen är god för framtiden.

Ska nu åka å kolla om jag fått pengar från Norge å har jag det så ska jag hämta min nya soffa idag:)

//Peace

Kommentarer
Postat av: Jonni-bojj

fyfan va gött att höra de goda nyheterna! God fortsättning!

2009-02-04 @ 12:13:09
Postat av: mamma larsen

Skönt att hör att du är på gång igen. Ha det gött!

2009-02-11 @ 23:03:23
URL: http://noddes.blogg.se/
Postat av: Jonas

Vilken grej! Läste ett inlägg om dig på din tjejs sida. Jävligt starkt jobbat! Lycka till du!

2009-03-03 @ 18:45:29
URL: http://noddes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0