Tisdag 6/1 -09

Ja här sitter man trött å sliten. Satt uppe halva natten igår för att se Sverige-Kanada. Jag var uppe för att få skriva hockey historia. Men ack så fel jag hade Sverige är åter igen 2:a. Efter att Kanada tog sitt 5:e raka JVM guld. Men Sverige det är bara att inse vi slår aldrig Kanada om vi inte lär oss att vi måste lägga all kraft på att så fort som möjlight ta oss in på målet. Kolla på Kanada, Det är inga krusiduller det är bara rakt på mål och dom störtar in från mitt zon. Sen måste vi sluta gnälla. Wikergård igår blev jag besviken på dej. Fan att vi ska tycka så jävla synd om oss själva. Vi grinar så fort dom rör våran målvakt. FAANN åk in i deras då för i helvete. Men vi får inte ta till fula medel i Sverige. För i vårat land att alla vara snälla. Samtidigt skolar man kanadikerna tvärtom. Psyka psyka å psyka era motståndare på deras svaga punkt. Nej upp med bröstet Sverige å tuffa till er lite. Annars tycker jag att matchen är helt underbar, vilken fart och vilken vilja från båda lagen.:)

Nu till handen. Jag var ju i Uppsala i fredags för att träffa mina sjukgymmnaster. Det visar sig att det stadigt går framåt. Jag hade ökat i grader i alla fingrar. Alltså graderna vi mäter när jag böjer och sträcker. Vi har nu börjat att belasta handen, jag ska börja använda den som vanligt så mycket jag kan. Tyvärr begränsar två sår som jag har. Men dom är inom kort läkta hoppas jag. Igår gjorde jag ett framsteg som betyder allt för mig. Jag var upp till mitt lag i Ore och åkte skridskor för första gången sen olyckan. Det var en obeskrivlig lycka. Den kan inte förklaras med ord men jag vet hur den kändes och det var en enorm lycko känsla:)

Jag åker till Uppsla igen den 15 Jan, Då ska jag även träffa min läkare det ska bli roligt:)

Puss påer//Chris

Kommentarer
Postat av: Erika

Va kul att höra att du fick känna lite på isen! Jag är glad för din skull.

Jag kommer inte från Mora men inte så långt därifrån, Malung. Men går skidhögskola just nu i Östersund. :)

/Erika

2009-01-06 @ 15:18:41
URL: http://vandringentillbaka.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

Jag håller helt med dig om Sverige. i all sport faktist! Sverige ska alltid vara så snälla och försiktiga.





Åh va kul att du gör sådana framsteg med handen!! =)

Och du har åkt skridskor igen!! KUL!



Jag har velat åka hela vintern.. men har inte hittat min skridskor..

Men nu vet jag var dom är, för min brorsa och hans tjej skulle åka,.. och då visste tydligen han att mina va i småland hos mamma, för att hans tjej lånat dom förra året..

Det hade jag helt glömt bort..

Så när brorsan kommer hit nu i januari nån gång.. så får han ta med skrillorna.. Sen ska det bli åka av! Klubba måste man ju ha också.. annars e det inte roligt hihi..

Hoppas knäna inte tar för mycket stryk bara hehe :S



Kram

Sandra Gee

2009-01-06 @ 15:49:19
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Ja verkligen.. Nja jag åker inte särskillt mycket skridskor, då mina knän typ inte klarar av det.. men jag har alltid älskat att åka skridskor.. men det jag mest åkt är inlines.. och spelat en del streethockey/bandy på somrarna =)

Jag provade att göra det i somras.. mot en gammal hockeyspelare hihi.. gissa vem som vann :P

HAHAHA Jag tihi*

Men sen va jag rätt öm i knäna i några dagar :(

Men just han o jag och kanske några andra kompisar hade tänkt att åka på is nu i vinter och spela lite på skoj.. men jag ahr inte hittat mina skridskor.. o jag gilalr inte tjejskridskor.. själv har jag Bauer, så heter dom va? haha.. Men nu vet jag ju att dom är hos mamma i småland =) Så när dom komemr hit, då jävlar ska det bli åka av hehe :P

Ja skicka hit en klubba vettja :P



Kul som fan att du kan åka igen =)

Jag ska jobba på lördag vet jag.. sen vet jag inte mer.. vad ska du göra i helgen då? :)



Hihi ja jag e lite smålik Bullock.. Men just på dom bilderna är vi inte så himla lika tycker jag inte.. det finns ju bättre hehe..



KRAM

2009-01-08 @ 14:45:52
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Erika

Jag är född 88 och åker alpint.. Så jag vet tyvärr inte vilka det är! Går första året här då skidgymnasiet i malung är på 4 år.

Pluggar du nått? Tror (om jag inte har missuppfattat allt totalt) att du har gått tillsammans med min kusin i mora. Hon är född 87 och heter Emelie Halvarsson, gick BF. Kan det stämma?

/Erika

2009-01-08 @ 16:21:07
URL: http://vandringentillbaka.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej! Kom in på din blogg genom att jag läst på erikas. (långa vandringe tillbaka..)



Vilka otroliga berättelser ni har. Och ni är duktiga på att skriva om dom. Ryst genom hela kroppen fler gånger!

Känner igen mig i en del saker, men har absolut inte varit med om något så allvarliga saker.

Mycket tankar som sätts igång och det ger annat perspektiv på tillvaron.

jobbar i en butik, så varje gång jag packar upp siljans chark leveransen kommer jag att tänka på denna blogg och dig.

Även läst din tjejs blogg. Helt otroligt!



Bästa hälsningar Frida

2009-01-12 @ 01:13:41
Postat av: bäsén

skönt och höra att du varit på is igen och gör framsteg! längtar tills du gör comeback så ja får tunnla dig! ;P

2009-01-21 @ 13:27:27
Postat av: Emma

Hej Christoffer!

Blev tipsad om din blogg av en kompis. Jag är ssk studenten som var med i ambulansen till Uppsala. Vill bara säga att du har verkligen en jätte bra blogg och jag hoppas att det går bra för dig!

Det var intressant att få läsa hela berättelsen från när jag träffade dig tills idag.

Kämpa på!



/Emma

2009-01-23 @ 18:02:33
Postat av: Ingemar Williamsson

Hej Christoffer. Har nu läst hela din blogg(kunde inte sluta). Kan bara konstatera att du är en skrivarbegåvning utöver det vanliga. Jag känner dej inte men måste erkänna att jag grät när jag läste. Tack för att du bjuder så mycket på dej själv. Hur du är som hockeyspelare vet jag inte. Men du skulle bli en mycket framgångsrik författare.

2009-03-30 @ 07:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0