DEL 3 Husarrest har....




Husarresten har gjort mig till bloggare!!DEL 3..

  

Kniven


Det finns en fråga som jag tror alla har ställt till sig själva någon gång i livet. Hur skulle jag reagera i en kritisk situation? Jag har undrat det tusen gånger , har tänkt att vad skulle jag göra om jag hittade min vän liggande på vägen och behöver hjälp av olika anledningar , kanske blivit svårt misshandlad, fått hjärtfel etc, etc.  Jag menar att alla reagerar olika i nödkrävande stuationer. Det är inget vi kan styra över utan alla kroppar har olika försvaras mekanismer som talar om för oss hur vi ska agera. Man kan bli helt hysterisk och drabbas av panik eller vissa blir helt stela och försvinner in i en glaskula, sen finns dom som uppfattar situationen och agerar efter den, som direkt ser det allvarliga och gör allt för att lösa det på bästa sett. Efter olyckan har jag fått svar på villken kategori jag tillhör. Efter att ha utvärderat mitt agerande i samband med att jag skadade mig och i samband mitt agerande när det handlade om minuter och snabba beslut.  Så kommer jag  fram till att jag är den personen man alltid vill ha vid sin sida om man råkade ut för nått, eller den personen som är först på plats om du varit med om en olycka.  Med dom orden får ni själva lista ut villken kategori jag tillhör.


Jag hade lutat mig åt högersidan för att titta så att plasten åkte under stålkanten. Då hör jag ljudet av maskinen när den släpper ut allt luft ur trycklufts behållarna, när man hör det ljudet då vet man att snart drar den fram plasten ett snep. När ljudet kommer känner jag samtidigt den äckligaste känslan jag haft i min kropp. Jag känner bara att nått går av i kroppen, men vad har jag inte lyckats lokaliserat än. Jag kände att nått gick av på högra armen men det strålade i hela armen och det slog mig detta är inte bra.  Jag lutade upp mig igen så blicken var ovanför maskinen. Då uppenbarar sig allt. Handen sitter fast i maskinens kniv. Den stålkant som jag uppmärksammade tidigare var maskinens kniv. Där stod jag med blicken mot finger topparna som satt på ena sidan av kniven och handen på andra sidan. Min allra förrst tanke var : snälla låt topparna följa med när jag tar bort handen!!


Jag kände en enorm adrenalin kick som sprutade i mig likt en trägårdsslang på sommaren. Jag förstod direkt att det var sjukhuset som gällde så snabbt som möjligt. Jag slog av maskinen tog bort handen tittade på den och konstaterade att alla 4:a fingrar satt kvar men kniven hade trängt djupt ner i fingrarna och för stunden förlamat dom. Tidigare hade jag även sagt : Aj fan jag sitter fast. Detta hade några kollegor uppfattat, men dom förstod inte riktigt vad som hänt.

Jag stabiliserade handleden men min vänstra hand och sprang mot expedition för att leta upp Patrick som jag pratat med tidigare, därför visste jag att han var i närheten. Inne i korvkylen hittade jag honom.  Jag öppnade dörren och sa till honom att vi snabbt måste till akuten för att jag har fastnatt i maskinen.  Utan ett ord reagerade han blixtsnabbt och vi rusade mot bilen. Patrick tog även en plastpåse som han satte runt handen eftersom det droppade blod över hela golvet.  Vi sprang mot utgången men vi stannade till vid trappen som går till Patricks kontor. Han sprang upp efterbilnyklarna, jag hörde även hur han ropade till hon i receptionen ; ring akuten direkt och berätta att vi kommer. Samtidigt som jag stod där nere och väntade på Patrick ,kommer jag ihåg att folk hade samlats utanför dörren som går till den avlånga korridoren.  Speciellt ett ansikte kommer jag ihåg det var ,Affes.  Han hade ett uttryck i ansiktet som visade undran och sorg. Den bilden kommer jag aldrig glömma.

Patrick kom och dom andra kunde bara se hur vi försvann ut igenom den röda dörren och ut i den mörka vinterkylan. Dom fick stå kvar där med tankarna, vad var det som egentligen hände?


Försättning följer....


Kommentarer
Postat av: Jocke larsson

Nodde, du är stark.. Det va skönt att se dig i tisdags, och ännu mera positivt att du mådde bra!!! Vi hörs framöver.. Jocke

2008-11-27 @ 15:45:42
Postat av: Syster Anna

Tog emot dig på akuten, satte nålar, gav smärtis....:-) Undrar bara hur det gick sedan, hur är det med dig???

/ Tjeckienmorsan

2008-11-27 @ 18:29:05
Postat av: Jenny

Ursh det gör ont i mig att läsa detta... Skriv fortsättningen!!!

2008-11-27 @ 23:13:15
URL: http://askungenivaxjo.blogg.se/
Postat av: Olja

faan, fick världens största klump i magen... Hur är det med dig Nodde?(Retorisk fråga)

Hur illa är det med handen?

Hoppas det går bra iaf...!

// Björn Odot

2008-11-28 @ 15:50:44
Postat av: Maja



Det kanske ar lika bra att jag ar sa langt borta. Du ar sa stark och positiv och jag kollapsar av stress och smarta bara jag pratar med dig om det som hant! Du ar en riktig krigare och jag ar sa sjukt imponerad av dig ska du veta!

Inte en gang har ditt mod sankts, alltid vander du allt till det positiva. Trots att jag verkligen inte kan hitta nagot + i det har sa lyckas du anda!



Men du ar i en klass for sig!



Trots att vastafrika ar langt bort sa hoppas jag att det kanns anda hem vilken GALET STOLT FLICKVAN DU HAR!



Jag alskar dig av hela mitt hjarta. Snart ar fyra manader isar gjorda och da ar vi starkare an nagonsin.

Med eller utan fingrar! ;)



Kriga vidare kara!

/ Maja och en hel hog med ungar (som jag har planer pa att plocka med hem - perfekt sallskap nu nar du ar sjukskriven!



ALL MIN KARLEK!

2008-11-28 @ 16:47:51
URL: http://majsaan.blogg.se/majasafrika
Postat av: sofia & christian

Shit vad stark du är nodde. blir helt rörda av att läsa om händelsen, för såklart har vi undrat hur det egentligen gick till. inget man vill fråga sådär i början direkt. sorry att vi inte har varit och hälsat på dig än, men vi har haft det hektiskt. lovar att snart komma förbi! ta hand om dig grabben. Kramar sofia &christian

2008-11-28 @ 23:56:58
URL: http://sofiahelgesson.blogg.se/
Postat av: joh

han hälsar tillbaka. Jackan är grym! :) Puss och kram från oss

2008-11-29 @ 10:11:26
URL: http://jas0n.blogg.se/
Postat av: Henrik Lindmark

haha hon har skapat sig ett namn iallafall hon e ju lätt känd som sveriges största fann :P lovar inge säger emot att hon inte e :D men helt klart skulle inte va stolt över henne om hon var min dotter :P

2008-11-30 @ 13:13:39
URL: http://livetsomhenke.blogg.se/
Postat av: Henrik Lindmark

haha okej :P

dendär gubben var ju lol :P byta hobby :P asså detta e rätt jag får gryma besöks sifror och tjänar på alla sätt att ha en och sen gör jag de för att kanske någon gång bli bättre på stava och sånt :)

2008-11-30 @ 23:05:39
URL: http://livetsomhenke.blogg.se/
Postat av: Henrik Lindmark

ja asså va man skriver ju tal språk på blogg :P skrivspråk skriver man i skolbänken ^_^ asså vissa folk värkar ha lite att göra gå från blogg till blogg och klaga skaffa dig ett liv säger jag bara till dom :P

2008-11-30 @ 23:45:48
URL: http://livetsomhenke.blogg.se/
Postat av: Michaela

herregud...lycka till :)

2008-12-01 @ 00:46:40
URL: http://notthatglamorous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0